måndag 28 mars 2011

WEBSTERS PAGES luftballong

Jag älskar verkligen Webster Pages papper! Dom är vackra med fina färger! Jag gjorde ett kort till min arbetskamrat som fyllde 50 år. Ibland kan det vara svårt att veta hur personen är utanför arbetet, men det blev fullträff! Hon har alltid drömt om att få åka med i en luftballong och fick ett presentkort på det avsin familj! Fast det visste jag inte när jag gjorde kortet... Jag klippte ut två stycken luftballonger från Websters Pages papper Tres Magique. Den ena satte jag på framsidan med 3D-kuddar för att få djup. Dom andra papperna är spillpapper jag har hittat här hemma. Detta papper från BoBunny är passar också fint till. Jag gjorde ett blomster-arrangemang på kortet med röda och blåa blommor. Dom blåa blommorna är egentligen rosor som jag plockat isär. För att få dom lite mer levande har jag satt dom lite omlott och vikt till dom så att det blir lite mer 3D-känsla. Små rosenknoppar och blad som egentligen är gröna blommor fick vara med också. Pärlspröt som jag klippt isär och limmat så dom står upp och små rhinestones hjälper också till med helhetskänslan av 3D. Snurrorna är stjälkar från rosor som är snurrade på en bomullspinne som man petar öronen med. "Marie" och "50" är stämplade på små remsor av vitt papper. Ett tips är att använda remsan med mönsterpappers namn på som ofta har en bra storlek. Klippte till ena ändan av remsorna och bara limmat dit, så att dom blir böjda. (jag förstår inte varför denna bild belv fel...) Inuti kortet har jag följt temat som finns på framsidan. Samma färger och saker som på framsidan. Jag använde en Speelbinders die till formen på textrutan. Höger sida ska mina övriga arbetskamreter skriva namn. Ha en skön vecka! /Miaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.