onsdag 2 mars 2011

MÅNADENS TÄVLING MARS

Denna månaden har jag, Miaa, fått äran att hålla i Mars Månadstävling. Det är riktigt spännande och jag hoppas att många blir inspirerade och vill delta i tävlingen.

Jag tänkte bjuda på ett recept. Man måste följa det till punkt och pricka för att bli godkänd! Här kommer det:

ETT ALSTER

1 st vit cardstock 30x30 cm
2 st olikmönstrade papper 30x30 cm
1 st valfritt motiv (foto, bild, stämpelmotiv mm)
1 st titel med valfria bokstäver
3 st brads
5 st blommor
3 st blad
1 st valfri swirl (tex handmålad, färdig bling, stämpel)
1 st udda material som inte är traditionellt "scrapbooking" material (tex kapsyl, hönsnät, kork, fanér)
Häftklamrar

Gör så här:
1. Tag den vita cardstocken. Eventuellt skär/klipp till önskad storlek. Lägg den framför dej på bordet.
2. Tag mönsterpapper nr 1 och riv på mitten, riv en gång till på mitten och sedan en gång till. Sätt fast det papper du sist har i handen på valfritt sätt på cardstocken.
3. Tag mönsterpapper nr 2 och riv på mitten, riv igen på mitten, och en gång till på mitten och så en sista gång. Sätt fast det papper du sist har i handen på valfritt sätt på mönsterpapper nr 1.
4. Tag motivet och sätt fast uppepå mönsterpapper nr 2, med häftklammer, lite till höger, men mönsterpapper nr 1 ska titta fram till höger om motivet (nr 2 får titta fram där också, men är inget måste).
5. Lägg till titeln på valfritt ställe.
6. Krydda nu det du har framför dej med brads, blommor, blad och swirlen.
7. Smaka av med det udda materialet.

MUMS! Vilket alster du gjort! Visa nu upp alstret för oss genom att:

Lämna en kommentar i detta inlägg med en länk till ditt inlägg med ditt bidrag. (Alstren kommer att publiceras längst ner i mitt inlägg.)

Om du inte har någon blogg, kan du mejla ditt bidrag till adressen:
sohtavlingar@hotmail.se och ange marstävling som rubrik. Då blir det lättare att hitta just ditt bidrag i mailen. Lämna gärna en kommentar i inlägget att du har mailat, så vet vi när vi ska in och titta på ditt bidrag.

Du har till den 25 mars på dig att göra ett alster och lämna en kommentar i detta inlägg. Vi godkänner bara ett bidrag per person. Glöm inte: Du får inte använda dig av något annat än det som står i receptet och måste följa det till punkt och pricka!

Spänningen är stor... jag är så väldigt nyfiken av mej också, så jag väntar redan på era bidrag! Det blir som julafton för mej!

Om du har några frågor, lämna en kommentar i detta inlägg, så svarar vi så fort vi bara kan!

LYCKA TILL!

Här är min egen tolkning:






Material till min LO:

Vit cardstock; mönster papper: BoBunny`s serier Noel och Midnight Frost; bokstäver: liknande finns här (jag har färgat in dom och glittrat dom med Stickles); brads: YouDo jewellery Opal; blommor: rosor jeansblå stor, marinblå, jeansblå liten; blad: stora, små; swirl; udda material: fanér; häftklamrar: vanliga för kontor, men Scrap och Hobby har Tim Holtz apparat och häftklamrar, som är minisar. (Väldigt söta, finns på min önskelista!)


/Miaa

Bidrag 1:



Bidrag 2:



Bidrag 3:



Bidrag 4:




Bidrag 5:








Bidrag 6:



Bidrag 7:



Bidrag 8:



Bidrag 9:

16 kommentarer:

  1. Denne hørtes jo spennende ut, men ser ingenting til Dt's eksempler....

    SvaraRadera
  2. Roligt "recept", men jag är ju aningen korkad... vill bara veta om jag måste använda hela, dvs alla bitarna, av de mönstrade pappren?
    Kommer kanske fler frågor senare... *S*

    SvaraRadera
  3. Låter riktigt kul! En fråga: Får jag välja om mitten är på längden (som du rivit) eller på andra ledden alltså få mindre bitar men bredare?

    /Karin :)

    SvaraRadera
  4. Karin:
    Ja, självklart får du välja hur du river, det var det som var meningen... Inte lätt att veta.

    Ha det bra! Och Lycka till!!
    /Miaa

    SvaraRadera
  5. Jag vet nu inte om jag har gjort helt rätt men här är mitt försök: http://lofoto.blogspot.com/2011/03/blatt-hav.html

    SvaraRadera
  6. nu har jag ett bidrag i min blogg http://mittscraprum.blogspot.com/2011/03/scrap-och-hobby.html

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Kul utmaning, här kommer mitt bidrag

    http://tusslingpysslar.blogspot.com/2011/03/scrap-hobbys-manadstavling.html

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Det udda materialet är en bit fuskskinn uppe i vänstra hörnet

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Hoppas nu att jag gjort rätt!http://lervikshustrunspyssel.blogspot.com/2011/03/alestit.html

    SvaraRadera
  10. Hej!
    jag tyckte först det var lätt, men sedan blev det allt klurigt att få ihop det. Här är mitt bidrag; http://scraptrion.blogspot.com/2011/03/suger-v10.html
    Mitt udda inslag är tårtljus.

    SvaraRadera
  11. Hejsan!

    Vilken kul utmaning!

    Mitt udda material är en ring till en ölburk i högra hörnet på kortet.

    http://irewic.blogspot.com/2011/03/antligen-har-scraplusten-kommit.html

    SvaraRadera
  12. Nu har även jag gjort ett försök
    http://pannkakstartan.blogspot.com/2011/03/tavling-hos-scrap-och-hobby.html

    Väldigt kul utmaning!

    SvaraRadera
  13. Vilken superrolig tävling! Tack för inspirationen! !
    Här hittar ni mitt bidrag;
    http://essmos.blogspot.com/2011/03/en-layout-efter-recept.html

    SvaraRadera
  14. Här kommer mitt bidrag:

    http://sofiutaneskapar.blogspot.com/2011/03/julfina.html

    Både rolig och svår tävling!

    //Sofi

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Kul utmaning och ett roligt recept. Man fick tänka till lite. Mitt udda material är ett sugrör.
    Jag mailar in mitt bidrag.

    / Marlene

    SvaraRadera
  16. Missade deadline såg jag nu men jag gjorde utmaningen itid iallafall... Ja ja sånt e livet - men kul va det!


    http://soanli.blogg.se/inspiration/images/2011/blandat-1771_140073809.jpg

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.