torsdag 10 mars 2011

BABY-ASK MED WEBSTER´S PAGES...



Hej på er!
Nu är det äntligen torsdag igen och jag vill visa en presentask till en liten en! Asken är av papirmaché och den har jag målat hörnen med cracklepaint och sedan dekorerat med papper från Webster´s Pages Lullaby Lane
"In due time" och "Writers Wings". Söta sköldpaddan har jag klippt ut ur Leaps and Bounds, det kommer också från Webster´s Pages.



Jag har dekorerat med baby-dekorationer från You DO och några av blommorna kommer också där ifrån. Den stora fina rosen kommer från Inkido.



Jag stämplade och embossade "Bä, bä, vita lamm" från Inkido, distressade kanterna med Vintage Photo och satte dit en liten gullig baby-knapp. Mina bokstäver och siffror är utstansade och embossade eller distressembossade i olika färger....barn är ju lite förtjusta i det som lyser starkt!



En spetsrosett av Inkido-spets och en metall linjal som hänger och dinglar i blomstjälken. I bakgrunden sitter en bit filt-spets och ett utstansat Tim Holtz kugghjul.



På locket har jag fäst en quillad blomma tillsammans med spets som kommer förstärkt med ståltråd längs kanterna och är väldigt lätt att jobba med!



Nu har jag tagit er hela vägen runt asken och i just denna ask som är den näst största i setet får det faktiskt plats en Babybody och ett par mjuka byxor i storlek 62, om man viker det ordentligt! Det kanske ger er en liten aning om hur stor asken är.

Ha en mysig torsdag allihopa och tack för ni tittade förbi oss!

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.