måndag 7 mars 2011

PÅSKÄGG av PAPIRMACHÉ

Jag har dekorerat ett påskägg av papirmaché med ris och ägg.

Så här ser ett odekorerat ägg ut:



Och så här ser mitt ägg ut:



Inuti har jag satt en lerklump, som jag sedan har stuckit i ett påskris (som ingår i ett 3D-stickersset från YouDo) och lagt tillrätta de små äggen. Äggen har jag färglagt med Distress Cracklepaint och prickat på med änden på en pensel. Jag använder leran för att det ger tyngd, så ägget kan stå och för att kunna fästa riset.



Det stora ägget har jag först haft Gesso på och sedan har jag gjort prickar med Cracklepaint och en pensel. Gesson är vit och lite kletig. Jag använde det för att få ett utseende som inte är "perfekt".

Det är roligt att göra såna här ägg! Prova du också!
/Miaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.