tisdag 22 mars 2011

BUTIKEN INFORMERAR




MÄSSOR

Tack alla härliga kunder som kom och besökte mässan och vår monter. Det var kul att se så många glada människor som hittade det de sökte, inspirerades av demonstrationerna och bara njöt av den kreativa atmosfären.



Vi håller som bäst på att bygga upp butiken igen, och ser fram emot både en mara om knappa två veckor i Sävedalen samt en ny mässa i Kungälv den 7 maj (Kongahällamässan).

Om du planerar att komma till mässan den 7 maj, kan du göra en förbeställning på de varor som du verkligen vill få tag i. Det kan t ex gälla stora stansmallar från Spellbinders, Tim Holtz Vagabondmaskin, Stämplar från t ex Crafty Secrets, papperspaket från Graphic 45 m m.
Kontakta oss på info@scrapohobby.se för mer information.

ÖPPET HUS
Nästa evenemang för Scrap & Hobby är vårt öppet hus, klkockan 18:00-20:00 tisdagen den 29 mars 2011, som denna gång gästas av Inkidos egna Lise-Lott!
Välkommen in och gör en tavla!
Räkna med att sittningen tar ca 40 minuter. Vi skall duka långbord, men om ni blir riktigt många, kanske ni får stå ut med lite väntetid :-).

Vi hoppas att vi ses då :-)!


KURSER

Onsdagen den 30 mars kommer jag att visa hur man använder BIAn - d v s Bind it all-maskinen på olika sätt. Ni kommer också att göra var sitt praktiskt alster som ni kan ta med er hem.

Onsdagen den 13 april har jag en kurs vid namn Att göra kort, vilket innebär att jag guidar er genom tre olika sätt att göra kort på.

Torsdagen den 14 april har vi en kurs vid namn Alter - där ni får lära er att ändra utseendet på askar m m. Någon av våra duktiga inspiratörer guidar er.

Onsdagen den 4 maj har vi en kurs som jag kallar för Distresskurs. Då lär jag er att använda Tim Holtz alla distressprodukter på olika sätt.

Onsdagen den 11 maj har vi en "att göra kort-kurs" med vintage-inrikting. Då gör vi kort som ser gammeldags ut. Vi jobbar mycket med distressprodukter, vintagebilder m m.

Onsdagen den 18 maj har vi en kurs som heter "Att göra tags". Jag kommer visa er olika sätt att jobba med etiketter (tags).

Kurserna kostar 295 kr/person, börjar kl 18:15 och slutar vid 21-tiden. Allt material ingår.
Du kan boka plats personligen i butiken eller genom att köpa varan i webbshopen.


FACEBOOK
Eftersom vi gillar facebook har vi startat en grupp som heter just Scrap & Hobby.
När vi nådde 100 medlemmar lottade vi ut vårt första presentkort på hundra kronor. Lotten föll på Kerstin Abrahamsson :-).
När vi nått 200 medlemmar höjer vi ribban och lottar ut ett presentkort på 200 kr. Passa på att meddela dina kompisar om detta, och anslut dig till vår grupp. Ju fler medlemmar, desto fler och högre belopp på presentkort :-).
Om du också vill bli medlem kan du skriva scrap & hobby i sökrutan. Om det krånglar, kan ni söka upp mig - Sari Hänninen och skicka en vänförfrågan, så lägger jag till er manuellt :-).

//Sari

1 kommentar:

  1. Åh jag hade gärna velat gå på Bia kursen men jag kan inte då :(

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.