måndag 21 februari 2011

SKOGENS KONUNG FRÅN VILDA STAMPS - TVÅ OLIKA ALSTER

Jag har gjort två helt olika alster med samma stämpel: Skogens konung från Vilda Stamps. Det är en rolig stämpel att jobba med. Den är humoristisk, precis som de flesta av Vilda Stamps stämplar, och söt, tycker jag. Jag har stämplat älgen på ett svagt mönstrat papper och sedan klippt ut. Jag tycker inte det är speciallt roligt att färglägga motiv, men däremot att använda olika papper att stämpla på. Någon gång ska jag göra ett motiv som jag har PP:at ihop...

Först har jag altrat, eller dekorerat, en ask efter Therese Månadsskiss (se inlägget HÄR.) Skissen ser ut så här:



Asken blev så här:



Pappret jag använt är från Pion design. Spetsen runt är egentligen vit. Jag färgade in den genom att hälla vatten i en plastpåse och några droppar med Distress Ink refill Faded Jeans, sedan doppade jag spetsen i och lät torka.



Blommor i massor: blå liten ros, blå stor ros, små rosa knoppar och pyntebär. Jag har även limmat i små hjärtan också. Två små tags från ett klippark från Pion Design. Där på finns små halvpärlor i en ljusrosa färg för att balansera upp det lite. Texten "Glad i dej" har jag stämplat med mina magnetstämplar i brunt. Det blir ett mjukare intryck om man jämför med svart.



På Älgens krona har jag haft guldglitterlim för att den ska synas mer. Jag gillar det lite malliga intryck älgen har i ansiktet!

Nästa grej jag gjorde var en tag:



Den fick min morbror när han fyllde år. Han älskar skogen, så jag tyckte det passade bra med en älg till honom. Här på har jag också satt punchinella (finns i butiken i Sävedalen), kork, en liten tag från klipparket, en grön blomma från youdo, och en stickersklocka. Jag har några blingstenar som jag hittat i gömmorna och siffrorna 57, då han fyllde just det... Kedjan i hålet hittade jag i en låda här hemma, men liknande finns här och här. Älgen är, precis som den på asken, stämplat på ett mönsterpapper och sedan utklippt.

Senare idag (närmare bestämt 12.00) kommer jag lägga ut min tolkning av Saris Månadstävling! Missa inte det! Du kommer bli överraskad!

Ha en skön dag så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.