torsdag 17 februari 2011

ENKELT TACKKORT FÖR DOP MED VACKERT INKIDO PAPPER

Hej!
Jag har blivit ombedd att göra lite enkla kort med doptema och här kommer det första kortet jag gjort! Jag valde att använda vackra papper från Inkido i Forever-serien. Eftersom det är en liten flicka som döpts så blev det i rosa toner blandat med creme. Det kan ju vara roligt att göra sina egna inbjudningar och tackkort när man haft en bjudning och ska man göra många så är det kanske bra att göra ett vackert men enkelt koncept.



Kortet mäter 10X15 cm, och jag har skurit ut en remsa av vackert Pink flower-papper, stämplat och embossat "tack" rakt på pappret. Som en liten extra detalj sitter en rosa rosett med en nalle från Teddybjörn picnic (You Do) samt en embossad och utklippt Inkido-fjäril. Ett ganska snabbt och enkelt sätt att göra sitt eget tackkort och skicka ut till gästerna efter ceremonin.

Tusen tack för att ni kikade in! Önskar ni tips och idéer går det jättebra att skriva till oss och fråga , så svarar vi så fort vi kan!


Ha en bra dag !

Kram Lina

1 kommentar:

  1. Hej, vilket fint kort! Jag var hos er idag och köpte lite för att göra just dopkort men till en liten kille. Finns det liknande papper i blått?

    Hälsningar Birgit

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.