tisdag 1 februari 2011

BIDRAG FRÅN MÅNADENS SKISS - JANUARI

Hej på er!
Nu har det blivit dags att visa de fina alster som ni skickat in till januari-skissen.
Här kommer de!




Detta fina kort har Anna Lundgren skickat in.


Camilla/Snabbscrapparen har skickat in den här fina layouten och har dessutom
skickat med en beskrivning.
Håll till godo!

Jag hittade Therese´s härliga skiss på Scrap och Hobby och föll direkt. Men eftersom jag inte har framkallat så många bilder i mindre format än så tog jag fram idén jag fick av Lina att skära ett kort i bitar.



Jag inspirerades av färgerna i fotot och letade dekorationer som skulle passa. Jag blädrade i mitt gamla Vellum cut outs album och hittade fjärilen och nyckelpigorna där. Filtswirlen har jag haft liggade ett tag. Jag började med att stansa kanterna på det vita pappret med en kantstans från Creativ company och satte det på plats. Jag maskade sedan med en av Tim Holtz swirlmasker, fast jag maskade bakvänt. Jag tog negativet och maskade i det. Jag ville bygga mer på swirlarna på sidan och gnuggade fast en blomranka. Sedan monterade jag filtswirlarna och limmade på rosorna från Kort & Godt och insekterna. Lite stickels duttades dit också. Texten är gjord med en dymo för barn som finns på Claes Ohlsson.


Jag blev supernöjd, vad tycker du?

Tack snälla för era ljuvliga bidrag! Är så kul att se er skapa efter skissen!
Lite senare idag kommer skissen för februari. Vi ses då!

/Therese

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara tolkningar!
    MVH Miaa

    SvaraRadera
  2. Fast mitt bidrag är inte med?
    Mia (joggemia)

    SvaraRadera
  3. Therese DT på Scrap & Hobby1 februari 2011 kl. 11:52

    Joggemia! Detta ska vi fixa!
    Jag har kollat mailen igen nu men finns inget mail från dig där tyvärr.
    Har du lust att maila in ditt bidrag igen? manadensskiss@hotmail.com Så lägger jag naturligtvis upp det så fort jag kan!

    med vänlig hälsning Therese

    SvaraRadera
  4. Hittar inte mitt bidrag heller, skickade det den 11 januari.
    Hälsningar Primia

    SvaraRadera
  5. Nu har jag mailat mitt bidrag igen.

    //Mia

    SvaraRadera
  6. Om tanken är att ni ska visa upp alla bidrag så är mitt inte med heller.

    SvaraRadera
  7. Therese DT på Scrap & Hobby1 februari 2011 kl. 21:19

    hej på er!
    Kan det vara så att det ni har skickat in till är vår tävling som denna månad också var en skiss?
    har tittat igenom alla mail på adressen manadensskiss@hotmail.com och hittar inte era bidrag där.
    Maila gärna ert bidrag igen till ovanstående adress om det är så att ni skickat dit, så lägger jag så klart upp ert bidrag i bloggen.
    Är det däremot så att ni skickat in ert bidrag till vår tävling kommer vi att meddela vinnare där vid ett senare tillfälle.

    med vänlig hälsning Therese

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.