måndag 7 februari 2011

LO med PION DESIGN

Jag scrappar min dotters bäbisalbum i 15x30 cm, liggande. Jag gjorde ett album till henne redan 1998, men sedan vår son kom 2003, så ville hon också ha ett så fint album som han får... Vad gör man inte för sina barn!?

(Ni får verkligen ursäkta för att fotot är åt fel håll och jättedålig bild. Har försökt rätta till, men det går inte!!! Vi får ta vår expert till hjälp...)




Den här LO:n är gjord av ett Pion Design-papper. Jag delade det på mitten, andra halvan är inte klar ännu, men det kommer att bli nästan som en dubbelsida.


Tagsen är från ett klippark av samma märke som bakgrunden. Jag stämplade texten med mina magnetstämplar från Making Memories. Knycklade ihop dom lite och förstärkte rynkorna med DistressDyna Walnut Stain. Det ger en liten höjdskillnad och lite mer liv i LO:ns helhetsintryck.



På andra sidan av fotot har jag satt en lite större tag, som är handskriven med dokumentation av händelsen. (Hon blev getingstucken ute i vagnen, trots nät på... Därför ser hon lite konstig ut i ansiktet. Mitt mellan ögonen satt gadden när jag kom ut!!) Tagen är också från klipparket, fast jag vände baksidan uppåt. Jag har använt massor av olika blommor: blå blommor för att ta upp dotterns blå ögonfärg, rosa för att ta upp fler färger i fotot och mörkröda (eller vinröda, vilken färg det nu är...) för att matcha ihop allt med pappret. Jag har även satt dit pyntebär i rosa och gröna blad, för att ändra strukturen lite. Små brads - hjärtan är också med. På två ställen har jag inte tagit isär dom rosa rosorna. Dom kommer i så fina buketter! Dom är även blingade med Diamond-Stickles. Några halvpärlor i mitten på dom vinröda blommorna ger lite liv.

Jag brukar krulla till ändarna på blommorna, det ger också en struktur och "lite mer" åt alstret.

Nästa måndag är det Alla Hjärtans Dag! Det ska bli härligt med god middag och efterrätt på en måndag... Det brukar vi inte ha!

/Miaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.