fredag 10 juni 2011

VIKKI LEE VICIOUS FRÅN WHIMSY STAMPS OCH HÄRLIGA BAKGRUNDSSTÄMPLAR FRÅN YOUDO

När jag fick lägga vantarna på de härliga bakgrundsstämplarna från YouDo, visste jag inte riktigt till mig av glädje. På en pysselträff hos Marie G i söndags, fick jag äntligen börja jobba med dem. 
Jag har använt mig av ganska många set, helt enkelt för att se om jag kunde göra ett lapptäcke med de olika mönstren. 

BACKGROUND SOFT

BAKGRUNDSSTÄMPLAR BACKGROUND SOFT SMUTS SWIRLAR RUTSMUTS YOUDO CLEAR STAMPS - YD BAKGRUND SOFT
BACKGROUND SHABBY

YOUDO BACKGROUND SHABBY CLEAR STAMPS STÄMPLAR  - yd background shabby

BACKGROUND BASIC 
YOUDO BACKGROUND BASIC CLEAR STAMPS STÄMPLAR - yd background basic

Och den som saknas på mitt alster heter Background Playful.


BAKGRUNDSSTÄMPLAR BACKGROUND PLAYFUL STJÄRNOR RÄNDER CIRKLAR YOUDO CLEAR STAMPS - youdo playful backgr





Jag har stämplat med Archival ink-dynor; jet black, coffee och sepia. De gröna swirlarna har jag stämplat med Tim Holtz distressdyna Crushed Olive. Därefter har jag jobbat in kanterna med några bruna nyanser. 

Vikki har jag färglagt med copicpennor, och jag har lekt med både kalla och varma toner. Och det är väl klart att en vilding som Vikki skall ha blått läppstift :-).


Här ser du lite grand utav Explore your wildside-uttrycket och den utstansade kanten - Martha Stewarts fina kantstans vid namn Deco Flowers.

Explore your wild side-uttrycket kommer från ett stämpelset från Whimsy Stamps - Filmstrip sentiments

 FILM STRIP SENTIMETNS WHIMSY STAMPS 10230 FILMREMSA UTTRYCK STÄMPLAR - ws film strip sentim




1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.