torsdag 9 juni 2011

SOMRIG LAYOUT MED INKIDOS PAPPER

Hej!
Eftersom sommaren värmer oss gott nu tänkte jag inspirera med en lika somrig layout! Rykande färska papper från Inkido med ränder, prickar och allra sötaste jordgubbar på! Tänk att göra Midsommarinbjudningar med dessa papper.....


Lite tekniker har jag också bakat in... mistat med egen komponerad mist och Tattered Angels-mist med hjälp av en tårtservett och en chipboarddekoration. Man lägger helt enkelt sin "mask" på pappret där man önskar mönster och sprejar sedan med sin mist ovanpå. Det skapar liv i bakgrunden, precis som när man använder stämplar!


Här kan man se att jag har repat en ram i min bild för att få lite struktur och att bilden ska sticka ut lite! Jag stansade ut Martha Stewart-fjärilar i röd cardstock och utklippta blommor ur ett av papperena. Jag har sytt vit tråd runt min LO, både raksöm och zick- zac. Jag gillar effekten av detta.





På den röda delen av hjärtat har jag stämplat text med en Inkidostämpel och gesso... Det blir jättefin struktur! Fina frostiga pyntebär i rött sticker fram här och var. Jag har använt thickers och minibokstäver för att skapa titeln!
Bilderna är från 2004. Jag hittade dem i en låda nu efter flytten och det var väldigt roligt att få skapa och hämta fram minnen med dom.


Tusen tack för besöket i dag och ha en fortsatt trevlig torsdag!


Kram Lina



2 kommentarer:

  1. De svartvita bilderna gör sig väldigt bra mot din lagom färgglada bakgrund. Jag gillar hjärtat och din mistning, läcker med två färger som flyter ihop i mitten. Kram!

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.