fredag 3 juni 2011

ETT PRICKIGT GRATTISKORT

Här är ännu ett kort från kortmakarmaran den 21 maj. Utmaningen krävde att man skulle maska och att alstret skulle skrika PRICKIGT.

Jag som fått syn på en stor stämpel med prickar, kunde ju inte motstå att stämpla den över en utstansad klocka från Tim Holtz. Jag hade satt dubbelhäftande tejp på papperet innan jag stansade ut klockan. Ett tips är dock att se till att den tappar sin alltför starka klisteryta genom att sätta klockan på kläderna och låta den noppa till sig lite.



Jag jobbade in distressfärger med dynor och handtag.

Jag var också helt och hållet vimpeltokig när jag kom in i lokalen, varför jag valde att investera i vimpelstämplar. På så sätt hoppades jag på att få ett lite gladare kort.
Jag stämplade upp två vimplar mitt emot varandra - så att jag fick en vikbar vimpel att sätta fästa på ett enkelt sätt över snöret med knutar.



Sedan skrev jag grattis med bokstavsstämplar och stansade ut dem med cirklar. Kom ihåg att vi har fräcka bokstavsstämplar och cirkelstansar hos Scrap & Hobby :-).

Denna gång gratulerar jag Pandora-Helena!
Grattis på DIN dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.