måndag 27 juni 2011

TIM HOLTZ TILL BRUDPAR

Hejsan!
Nu till sommaren stundar massor av bröllop i Sverige. Jag gjorde en presentkartong till David och Viola.




Presentboxen är av wellpapp och finns i butiken i Sävedalen. Den är väldigt användbar! Jag har dekorerat med några Tim Holtz Sizzix-stansar; Heart wings, Hanging sign och alfabetet Chip Block.



Skylten (hanging sign) har jag stansat ut ur pappret från Pion Designs serie Från mitt hjärta, Romantisk afton. Jag tyckte det passade så bra med fönstret, då det påminner mej om ett kyrkfönster. Just där fönster och blommor är har jag dekorerat med Perfect Pearls metallic coppar för att få lite skimmer. Perfect Pearlen ligger med i ett paket med olika metallicfärger och en liten dyna med Perfect Medium. Den dynan har jag dragit över fönster och blommor för att Perfect Pearlen ska fästa. Dynan är också perfekt till embossing! Själva skyltfästet har jag stansat ut i Grungepaper och sedan färglagt med vit CracklePaint Picket Fence. Skylten hänger i blommor. För att få en bra balans har jag satt fast en likadan blomma på hjärtat, så att blommorna bilder en trekant.




Hjärta och vingar finns, tillsammans med en krona, på Tim Holtz Sizzix-stans Heartwings. Dom är också utstansade ur Grungepaper, vingarna är färglagda med CracklePaint Picket Fence och hjärtat är färglagt med Distress Stain Fired Brick. "V" och "D" Tim Holtz Sizzix stans alfabet Chip Block och är utstansade ur samma papper som skylten, +:et har jag klippt till själv.

Nu hoppas jag ni fått idéer, inte bara till en bröllopsgåva, utan kanske till dop, födelsedag eller varför inte en "bara för att"-gåva?

Ha en skön, härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.