måndag 6 juni 2011

LO med TIM HOLTZ KLOCK -STANS


Hejsan!
Då var det måndag igen och min bloggdag. Idag är det 6 juni, Sveriges egen dag och väl värd att fira! Hur firar ni? Själv vet jag inte riktigt än, men en fika måste det ju bli!

Idag visar jag en LO jag gjorde med inspiration från Tessans majtävling. Jag älskar detta foto på min familj och tycker det är en vacker bild. Därför är det mycket lite dekorerat.


Jag stansade ut Tim Holtz klocka och använde som mask. Satte den där jag ville ha den och sprayade med en minimister fylld med vatten och Pumice Stone Distress refiller. I detta fall så lufttokade det mesta, det sista torkade jag av med en bit papper.
Fotot sitter på 3D-kuddar för att komma upp lite eftersom jag valde att inte ha någon fotomatta. Spetsen är en spillbit jag hittade i lådan. Den var redan snedklippt, så jag tyckte den passade perfekt. Jag skrev med en svart penna i kanten på LO:n, datum och plats. Sedan stämplade jag "Oändligt vackert" direkt på LO:n. Då gäller det att det blir rätt stavat. För att vara säker på att det blir det, så brukar jag skriva på ett papper bredvid och kryssa över varje bokstav jag stämplat. I detta fallet har jag stämplat orden bakifrån för att få det på rätt ställe. Jag använde min bokstavsstämplar från Artemio och Distressdynan Black Soot.



Visarna är Tim Holtz Game spinners. Jag valde att limma fast dom, men man kan också tänka sej att låta dom vara lösa så det går att snurra på dom. Kugghjulen är också dekorationer från Tim Holtz och finns i butiken i Sävedalen. Jag vill ofta ha med minst ett hjärta på mina LO:s, så här är ett från Reprint. Jag tyckte just detta med krona på passade, då fotot är tagit i Brahe Hus-ruinen.
All ametalldekorationer är limmade med ett lim från Scotch som fäster allt! Tar man pyttepytte-lite så fäster det med en gång, tar man mer, så torkar det lite långsammare, men inte jättelångsamt! Det är bra för en otålig människa som jag!

Ha en skön Sverige-dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.