onsdag 26 december 2012

Washitape - en nyårsstrut

Gott Nytt År!
Såhär några dagar innan!

Idag visar jag en enkel, men faktiskt gamska rolig idé, med washitape. Det är en gå-bort-present, tänker jag mej, men man kn ju dekorera sitt eget hus med såna här också. Kanske från taket som nyårsdekoration?


Ursäkta dom dåliga fotona, det var mörkt när jag tog korten. Jag har virat washitape runt en strut. Jag har använt mej av Tim Holtz washitape, men just detta mönster med noter finns inte inne just nu.


Sedan har jag tagit en spets längst upp. Den har jag satt dit lite "slarvigt", med oregelbundna veck. Det finns också Blingstenar på kvist, som helt enkelt är "diamanter" på ståltråd. Jag hade svårt att fästa ståltråden med min limpistol, så jag gjorde hål i struten och stack in små "mälor" (ungefär ögglor) av ståltråd för att fästa. Jag virade också ett snöre, eller hampbindgarn, runt kvisten. Där hängde jag sedan tagen. I två hål har jag satt en tråd att hänga struten i, ståltråd virad med snöre.


Den stora tagen har jag klippt i ett papper. Där på satte jag wellpapp, en bit av samma spets som runt struten, en färdig liten tag (när jag sökte på tag på Scrap och Hobbys webshop fick jag upp massor av olika tags, både färdiga och såna man kan stansa ut) och en skylt. Skylten har jag gjort själv med en remsa vitt papper och bokstavsstämplar.

Ha en skön nyår!
MVH Miaa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.