torsdag 13 december 2012

MINIALBUM DEL 5




Hej!
Så kommer då nästa del av mitt julalbum, en följetong som kommer hålla på till efter jul då jag sk blogga det färdiga resultatet i sin helhet:)
Jag visar lite hur jag tänker och gör under gången och hoppas kunna ge er lite inspiration och tips på hur man kan göra. Jag använder Reprints fina julpapper och detta uppslag är ju lite av mina färger:)



Tips och trix:
Här har jag förstärkt kakservetten med kartong för att dom ska fungera som korthållare. Fiffigt och lätt:) stämplade en liten Inkidoswirl på kakservetten med vattenfast dyna, och för att få struktur använde jag gesso tillsammans med en annan stämpel, man ser det på en bild lite längre ner!



Så här blev denna sida när den var klar, med en liten rosa Martha Stewart-stanskant allra nederst för att bilden sedan inte ska falla ut. Jag har nämligen för avsikt att skriva journaling bak på bilden som ska sitta här, därför kan jag inte klistra fast den:)




Här ser ni hur mina stackars stämplar ser ut efter att jag kör gesso och acrylfärg tillsammans med dom:)! Men det blir fint och effektfullt!



Det kommer se ut på detta vis när den riktiga bilden finns på plats!





Nästa sida är prydd med gullig rosa rosett, en mixedmedia-gran och en ficka för den att bo i!



Så här ser det ut i färdigt tillstånd. Det kommer även bli plats för en bild bakom granen!
Nu önskar jag er en mysig lucia

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.