söndag 23 december 2012

Lucka 23

Tänk att det redan är 23. december!
Jag kan inte sluta förundras över hur snabbt tiden går.
Jag minns så allt för väl den tid då julafton var en lååång sträcka från julstrumpan till julmiddagen till jultomten. Efter julmiddagen stod min mamma, mina mostrar och min mormor i köket och diskade för hand- fast det fanns diskmaskin. Och vi barn visste att det inte kom någon tomte förrän disken var klar. Det var en lång väntan- men förväntningarna och julstämningen växte.
Sen kom då äntligen tomten med sin stora säck fylld med julklappar. Frågan om snälla barn kom, man tittade lite förstulet på sina föräldrar för att se om de tyckte att man varit snäll. Ett litet leende och ett nick, var bekräftelsen som gjorde att man vågade svara JA! Och sen blev julklapparna utdelade. Det var riktigt magisk.
Idag tänkte jag visa upp en kon-gran jag gjort. Idéen fick jag av Eva-Lena som hade tänkt göra en. Ganska enkelt men tidkrävande pyssel.


 
Jag målade en kon med modellpasta. Då blev konen vit med en strukturerad yta. Jag kom fram till att jag ville ha en grön gran, och sprayade min gran med två olika gröna sprayer. Jag snurrade silvernöre runt granen, och pyntade med rhinestones, pearlpen och glitterlim.

Stjärnan är ihopsatt av två chipboardstjärnor som jag målat med pearl pen och glittrat med glitterlim .



 

Jag vill önska er en riktigt GOD JUL!

Vi tar julledigt, och fysiska butiken öppnar igen den 3. januari.

Mvh Nina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.