tisdag 27 september 2011

Layout med distress stain

Hej på er!
För några veckor sedan var jag på Nolträffen och gisses vad jag producerade alster! Det gick som ett rinnande vatten vilket var kul men ovanligt!
Ett av alstren jag gjorde var en layout med min storebror:

Bakgrunden är ett vanligt vitt cardstock som jag prickat med Distress stain - broken china
 på. Miaa tipsade mig om tekniken och jag älskar den! Vänd flaskan upp och ner och provtryck några gånger på ett annat papper så att du säker vet att du har rikligt med färg. Dutta sedan hårt där du vill ha prickar, men var försiktig för färgen har en tendens att hamna lite här och där om man tar i för hårt ;)
Texten är utstansad med Tim Holtz alfabet Chip block och även stämpeln kommer från Tim Holtz.

ha det gott!

1 kommentar:

  1. Den där splattertekniken som du gör med stainflaskorna är ju bara "2 die 4"!!!

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.