torsdag 29 september 2011

HÖSTIGT TILLSAMMANS MED BO BUNNY OCH ACRYLFÄRG...

Hej på er!
Där vi bor skiner solen från en klarblå himmel och hösten känns på något sätt härlig och lätt för mig som egentligen är sommar-människa nr 1!! Färgerna utanför fönstret sprakar i rött, orange, lila och gult....precis som lite av färgerna på dessa papper från Bo Bunny "Forever Fall" som jag använt till framsidan av mitt album.

Det finns fina ark med cut.outs som är en stor favorit hos mig....formerna är så tilltalande tycker jag och passar på både kort och layouts. "Farmor" är stämplat med clearstamps alfabet från Inkadinkado och sedan utklippta.




Hittade ett gammalt album med svarta insidor som bara blivit liggande och det passade perfekt till att bli ett minnesalbum till mina pojkar. Vi vill minnas och aldrig glömma denna underbara, tokiga, varma och roliga Farmor/svärmor, och hon ÄLSKADE hösten så därför blev framsidan en scen i dessa färger och lite galet tokig...efter som farmor satt på sig ett par plojjglasögon (vår fina farmor i ett nötskal!) Jag vill att pojkarna ska bli glada av att läsa och titta i detta album och komma i håg allt det där som hon gjorde för oss och hur stort hjärta hon hade för oss alla. Framsidan speglar glädjen hon spred till oss i hennes närhet. Jag målade med senapsgul acrylfärg först och stämplade sedan med bubbelplast och turkos acryl, distressade kanterna med Vintage Photo och Broken China.

Lite fina blommor och blad från You Do dekorerar och en journalingruta från ett av papprena att skriva i.

Ha en fortsatt trevlig höstdag där ute

KRAMAR FRÅN MIG.......

1 kommentar:

  1. Ett sånt underbart sätt att bevara minnet av er älskade farmor... Jag minns hur du pratat om henne med sådan värme att jag själv önskat att jag haft henne till farmor :-).

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.