måndag 19 september 2011

ALMANACKA med HAPPY FROG

EMELIE, som kommenterat månadstävlingen, VI HAR INGET MAIL MED DITT BIDRAG!! Var snäll och maila till scrapohobby12ggr@yahoo.com !!
7




Hej alla!
Jag hoppas er helg varit underbar och att er vecka blir spännande! Jag vill påminna er om vår månadstävling med slutdatum 23 september, bara 5 dagar kvar!!

Det finns en väldigt söt och glad groda som stämpel. Grodan är från Ribbit Technique Tuesday och är en clearstamp. Jag gillar clearstamps, för man ser ordentligt var man stämplat eftersom stämpeln är genomskinlig. I stämpelförpackningen ingår en del ordfraser också och en söt liten fluga! Jag använde den här grodan när jag altrade min och mina kollegors almanackor. Jag arbetar på avdelning Grodan...



Jag har använt samma layout till alla almanackor, så dom är likadana, fast olika färger. Det här är min almanacka. Jag gillar blått och turkos, så det fick bli turkos.



Jag har stämplat varje groda i den färg som jag utgått från. Här har jag använt en stämpeldyna från Versa Color färg Turquoise. Jag stämplade grodan på vitt papper och stansade ut med Spellbinders Standard Circles. Under grodan finns Spellbinders Eyelet Circles för att göra layouten lite gullig. På min almanacka är den utstandad ur en turkos cardstock. Ett band i turkos med vita prickar och "namn 2011 2012" har jag stämplat med magnetstämplar.



Den här almanackan går i en grön mustig färg. Här har jag använt en cardstock som heter Tank Green. Bandet är också grönt med vita prickar. Grodan och texten är stämplade med Tim Holtz Distressdyna Peeled Paint.





Den här almanackan är liiiite annorlunda. Den har samma upplägg och likadana stansar, men är rosa, har en rosa blomma och en rosa spets. Jag var tvungen att hitta på något eftersom namnet var längre än dom andra. Det blev ett stort mellanrum som inte blev fint. så jag satte dit blomman och stämplade åren vid sidan av. Jag har använt mej av Versa Color stämpelsyna Pink och enfärgat rosa papper som heter roses are red.



Den sista almanackan är svart och vit. Den svarta cirkeln är en Spellbinders Circels. Det lir ett renare uttryck, som jag var ute efter. Bandet är ett rutigt som jag hittat här hemma, men det finns ett likanande HÄR.


Så kan man göra om sin almanacka om man vill!
Lycka till i tävlingen!

1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.