torsdag 1 september 2011

EN MASKAD OCH MISTAD LO

Hej!
Hösten är här med sitt klara kalla väder och jag ser fram emot att få sitta i mitt pysselrum om kvällarna. Idag visar jag en Lo där jag har ändrat färgen på orginal pappret genom att mista och maska på olika sätt med hjälp av hemma gjord glimmermist och distressdynor.Ska försöka göra en tutorial/beskrivning på detta vid ett lite senare tillfälle.

Jag har använt ill-grön cardstock till bakgrund som jag mistat med glimmermist i turkos ton. Själva mönsterpappret heter Medow lark och om du klickar på länken så ser du vilken ton pappret hade från början innan jag började mista och maska!
Den fina texten "That is why I love you" hämtade jag från detta ark och använde dess vackra baksida till pappret som ligger diagonalt över min Lo.

Stämplarna jag använt kommer från Tim Holtz och passar toppen när man vill få till en rustik känsla. Martha Stewart Doily lace stansen är med och skapar rörelse och något för ögat att dras till. Metallhörnet kommer från Kort og Godt och de små klämmorna från Tim Holtz. De vackra röda pappret med medaljongerna kommer från Papir Design och är igentligen ett julpapper som heter sote juletid.

Så till sista bilden i dagens inlägg.......den fina stämplade Tim Holtz kronan har fått lite röda halvpärlor som dekoration och det är också ett sätt att få ögat att fångas.
Hoppas ni haft roligt med mig idag och tack för att ni hälsade på!

Må så gott
Kram från mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.