måndag 12 september 2011

HÖST MED-VILDA STÄMPEL PÅ ANNAT SÄTT

Hej!

Ja, hösten är verkligen här. När jag kör till jobbet, kör jag ut till "landet" där min arbetsplats finns. Den vägen är en härlig väg att åka, mycket vacker! Man ser alla skiftningar i naturen och nu syns det att hösten verkligen är här, åtminstone här i Göteborgstrakten! Därför bjuder jag på ett höstkort idag.



Jag har använt Vilda Stamps Flugsvampshöghus (v163). Den ingår i ett set med en liten flugsvamp också. I botten har jag ett brunt cardstock. Sedan finns en liten bit turkos papper från fina serien från BoBunny Forever Fall som heter Dusk. Ovanpå det pappret sitter en vinröd wellpapp och sedan ett annat papper ur BoBunny´s serie Forever Fall, nämligen Dot. Det gröna pappret under svampen och i kortet är baksidan på Dusk-pappret.



Jag har stämplat stämpelns olika delar på olika papper, klippt ut delarna och satt ihop svampen med PP-teknik (paperpiecing).



När jag var klar med svampen satte jag den på 3D-kuddar för att höja upp den och få mer höjskillnader i kortet.



Höger kant är utstansad med Sizzix Tim Holtz´s On the edge-stans Plaque & Postage för att ge en effekt. Jag har prickat kanten med en vit penna för att man ska se kanten mer. Det ger också en extra effekt och genom att sätta prickar på även på andra ställen så dras blicken automatiskt till hela kortet.



Textremsorna är vit cardstock och stämplade med; "Kramar" från ett set från Reprint, men det är rätt många år (YouDo har ett annat set med clearstamps fulla med användbara ord.) och "Höst" från Inkadinkado´s alfabet. Jag har satt dom på olika lager papper för att få fram 3D-känslan ännu mer.



Glöm inte vår färgsprakande månadstävling!

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.