fredag 15 april 2011

ETT RAMKORT MED FRIDAY FRÅN THE GREETING FARM

Jag tänkte visa er ett kort med en lite äldre stämpel från the Greeting Farm. Jag kallar det för ett ramkort.


Och när jag började krafsa bland mina papper, kunde jag bara inte motstå jazztemat på ett av Graphic45s papper från serien Curtain call. Jazzen fick mig sedan att tänka på musik, vilket i sin tur fick mig att börja leta efter en lämplig stämpel. Valet föll på härliga Friday... en härligt creepy tjej, som jag bara älskar!




Det här kortet blev på något sätt en fusion av både gammal och ny musik. Och jag föreställer mig Friday som en av tjejerna i Spice Girls, nämligen Scary Spice.



Jag ville också riva lite i papperena för att göra det extra roligt. Men jag hade svårt för att "förstöra" jazz-temapapperet, varför jag valde att bygga en ram runt det med både wellpapp och noter.






Jag matade också in mängder av rosor - bara för att testa hur det kändes och kunde se ut. Och det var faktiskt riktigt roligt. Jag skulle dock rekommendera dig att fästa dem med limpistolen, för då sitter de verkligen!




Och här ser du dem i nederhörnet på kortet.





Testa gärna tekniken. Det är väldigt roligt, och intressant icke att förglömma.
Efter att ha låtit kortet vila något, valde jag att rita in en ljusblå ögonfärg för att minska på vitheten. Och så här kan det se ut...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.