torsdag 21 april 2011

DOPTAVLA PÅ CANVAS



Hej i vårvärmen!
För ett par veckor sedan fick jag en rolig beställning, att göra den dop-present till en liten Elsa. Jag fick fria händer att skapa en tavla med till hörande kort och tiden för att göra detta projekt var knapp........Jag tittade bland alla fina papper och ögonen landade genast på dessa färgglada "flickiga" papper från "The girls paperie".

Eftersom jag gillar att skapa genom att klippa ut detaljer från mönsterpapper så var det inte svårt att bli klar! Peeled Paint hemmagjord glimmermist i en mini mister-flaska, ett stort tårtfatsunderlägg och bakgrunden var redo. Det var väldigt lätt att göra denna tavla, mycket tackvare söta lilla Elsa på bilden. Det var bilden som "bestämde" i vilka färger tavlan skulle gå.



Har använt två olika papper till detta projekt och dragit nytta av att både fram och baksida varit vackra! Kortet matchar tavlan och hela paketet slog jag in i genomskinlig cellofan, och en rosa stor rosett! Sydde söm med symaskinen runt kortet och stämplade text med Inkadinkado minibokstäver på träkloss. Snygg Inkido-spets och halvpärlor dekorerar tillsammans med ros-spets från Reprint. Blommorna kommer från Kort og Godt.



På baksidan av canvastavlan gjorde jag en "korthållare" utav utklippta hörn från Vilda stamps. Där kan Elsas mamma och pappa förvara kortet efter att dopet är över om dom vill om Elsa en vacker dag vill läsa vad hennes Gudmor skrev! Nu önskar jag er en trevlig Torsdag i solen och hoppas att ni blivit inspirerade att göra canvastavlor, i shoppen finns en uppsjö av olika sorter och storlekar!



Kram på er


1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.