måndag 11 april 2011

EN PÅSK-LO m MASKNING efter MÅNADENS TÄVLINGSREGLER

Hejsan!

Nu är det inte långt kvar till påsk! I veckan ska jag påskpynta huset. Det ska bli roligt och mysigt. Under tiden jag väntar har jag gjort en LO efter Månadens tävlingsregler. Jag använde ett påskfoto från 2008, där min pojke är påskharre och kusinen påskgubbe. Jag älskar detta foto! Dom är sååå söta och kusinen ser så allvarlig ut, fast han gabskrattar mellan varje foto jag tog! Så kul!


(Ursäkta den oskarpa bilden, men min dotter har min kamera, så det är mobilfoton.)
Till äggbården stansade jag ut en Quickutz-die och använde som mask (och just denna sorten med ägg hittade jag en till i REA-korgen i butiken. Vill du ha den får du nog vara snabb... Jag hade ringt till butiken 031-26 56 49!). Då lägger man bara motivet på pappret och sprayar med en mist. Min mist har jag gjort själv. Jag har fyllt en minimister med vatten, fast inte ända upp, lämna ca 1 cm. Fyll en Distress-Ink refillers pimpett med färg, jag använt här är Mustard Seed, och häll i. Ta en knivsudd med perfectpearl, jag har gold, och lägg i. Sedan har du din glimmermist! Lätt som en plätt. Dessutom kan du blanda och trixa tills du blir helt nöjd. Jag tog två knivsuddar med golden i, eftersom guld och gult är så nära i färg. Då syns det bättre.


Jag hoppas du ser blomman bra. Det är en vit som finns i ett set med fjärilar också. Jag har stämplat på med en svart vattenfast dyna och hade Wild Honey Distress Stains på.



Oj, vad smidiga dom är! Jag är supernöjd med mitt köp av dom. Jag provade att ta på clear embossingpulver och det gick sådär. Man måste vara snabb, så inte Stainsen hinner torka, men det går. En bit gult band som rosett och en glittrig brad i mitten, så blir den helt annorlunda mot att vara helt vit. Dom andra vita blommorna gjorde jag likadant med, men embossade inte. Under blommorna på LO:n har jag en grön blomma och några bruna fjädrar (finns i butiken).


(Ursäkta att bilden är åt fel håll, vi vet fortfarande inte varför en del bilder vänder på sej... Om det finns någon av våra läsare som kan hjälpa oss, så är vi tacksamma!)

Bokstäverna är från mina egna gömmor, men liknande är Artemios träbokstäver. Jag valde att inte måla på dessa, utan bara glittra lite med Stickles copper.

Här hoppas jag att du ser skruvbraden i mitten av blomman. Det har jag på den andra lilla blomman också. Mest för att inte få det så supergulligt, utan bryta det lite.



Här syns maskningen tydligt. Vi har REA på alla Quickutz-dies, så skynda in och fynda! Jag har även dragit med Distress Stain:en på kanterna, för att rama in LO:n. Tack för idag och Lycka till med tävlingen!
/Miaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.