fredag 8 april 2011

EN LAYOUT MED TGF-STÄMPELN JILL

... och underbara core'dinationspapper.

Här är en superbutter tjej som heter Jill (Jack and Jill :-)...) från det nya setet med Creeper-stämplar. Kolla in attityden. Jag tror inte att hon är särskilt förtjust i att vara flickig eller ha klänning på sig.


Åååh, vad jag gillar hennes uppsyn! Hon påminner mig lite om Lilla My... och kanske om mig själv... ha ha haaa.


Jag som sällan tar familjebilder hade lite grand av en kris när en pysselkompis var och hälsade på. Men det löste sig ganska kvickt, när hon sade att jag kunde skrappa om hennes familj.
Tack A-C!

Jag satte igång och började riva och sandpappra core'dinationspapperena...


CORDINATIONS - BLACK MAGIC - WIZARD - core black m wizard COREDINATIONS - BLACK MAGIC - HERMIT CLOCKS - CORE BLACK HERMIT CL COREDINATIONS - CORE ESSENTIALS - FRENCH ROAST GRID - CORE FRENCH ROAST COREDINATIONS - VINTAGE COLLECTIONS - VINTAGE SUN CORAL - CORE VINT SUN CORAL COREDINATIONS VINTAGE COLLECTIONS BURNT SUGAR CLOCKS - CORE VINT BURNT CLOC

Och eftersom jag valt att använda mig av klockpapperen, tyckte jag att rubriken kunde vara "tid tillsammans".





Jag har också använt mig av flera olika handstansar:

xcut multi punch waterlily - som du kan stansa ut både kanter, hörn, cirklar, ovaler, kvadrater och rektanglar med.
XCUT MULTI SHAPER PUNCH WATERLILY - STANS FÖR MÅNGA OLIKA FORMER - NÄCKROS - XCUT WATERLILY MULTI

martha stewart deep edger fan edge punch - solrosstansen som är helt underbar till just layouter!!!

MARTHA STEWART - DEEP EDGER DAISY FAN KANTSTANS - ms daisy fan

små och halvstora cirkelstansar till bokstäverna och mattnings-cirkeln bakom dem:
½", 5/8", 1"

MARVY CLEVER LEVER CRAFT PUNCH CIRKEL - STANDARD  - cirkelstans 16 mm
MARVY CRAFT PUNCH CIRCLE - RUND HANDSTANS 1 TUM - 2,54 CM - stans 2,5 cirkel

Tim Holtz har ett käckt sandpappers-verktyg - sanding grip - som underlättar gnuggandet. Det finns också refillblad till handtaget.

TIM HOLTZ - SANDING GRIP - TH SAND GRIPSANDING GRIP REFILLS - REFILLARK TILL SANDPAPPERSBLOCK - sandpapper refill

Och därtill finns det käcka dammtrasor (dust buddy från core'dinations) som fångar upp böset från att du sandpapprat. Tydligen finns det något som kallas för klibbduk också. Det finns i färgbutiken :-). Alltid lär man sig något nytt :).

DUST BUDDY CLOTH - ANTISTATISK DUK FÖR COREDINATIONSPAPPER - dust buddy




1 kommentar:

  1. Superläcker LO!! :-D Du gör finfina alster tycker jag.

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.