lördag 29 januari 2011

Böcker och vänner-kort

Att ta sig tid att läsa en bok är något heligt för mig. Tyvärr tar jag mig inte tid tillräckligt ofta. 

Jag har använt mig av stämplarna bokmal v112, böcker och vänner... v492 och byrå v44 för att göra detta kort.


Jag tycker att den lilla älvan är jättesöt, när hon sitter där på byrån och läser en bok. Och på tal om böcker, så har jag köpt en bok på loppis för att kunna slakta den till mitt papperspyssel. Den första sidan fick tjäna som bakgrund i detta kort :-). Tanken var att jag skulle ha en svensk bok för att kunna klippa ut väl valda svenska ord och på så sätt skapa svenska uttryck - till mina små projekt.


När jag väl började göra kort med scener och såg den här fina byrån, kunde jag ju inte låta bli att prova på ett sådant kort. Det vill säga ett kort med ett sittande motiv. 

Stämpeln med texten Böcker och vänner skall vara få och väl utvalda av Samuel Peterson, tycker jag passar alldeles utmärkt på detta kort. Och kanske är det just så med mig. Jag läser få, men väl utvalda böcker :-). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.