torsdag 20 januari 2011

WEBSTERS PAGE OCH DEN STÖRSTA AV ALLT.......KÄRLEKEN


Hej på er!

Idag kommer det en sommrig Lo i kärlekens tema och i detta fallet är det kärleken från en Mormor till ett av sina älskade barnbarn! Vi går ju snart in i Februari, då det firas alla hjärtansdag. För mig så är det inte bara min man jag uppvaktar lite extra på denna dag, utan pojkarna våra och mina vänner får också något lite extra!! All kärlek är ju igentligen värd att fira känner jag!

Jag har börjat med vit cardstock och rivit denna i två bitar och lagt på det gula härliga "Seaside Retreat" pappret, kanterna är krullade och distressade med Vintage Photo.                        
Fågelholken har jag klippt ut ur Life´s Portrait. Alla papprena jag använt kommer från Websters Page!



Min titel är "skriven" med thickers-bokstäver från American Crafts och fortsättningen på titeln med minibokstäver Mini chalkboard Alphabet-Black. Dom finns i lite olika utförande och är väldigt användbara och "räcker" länge!! Blommorna kommer alla från You Do.


Klockan (You Do) har jag färgat in med alcohol ink tillsammans med Broken China distress ink och stämplat innuti urtavlan med en textstämpel och Vintage Photo. Till sist dom alldeles underbara chipboard stickersen i glada härliga färger som passar perfekt in i den kommande trenden av massor med färg!! Jag har blandat färger hej-villt...och det funkar!!
Våga kasta er ut och gör något ni inte gjort förut...det är befriande!! Varför inte använda er av Tessans fina skiss?
Lycka till och kanske hamnar ert verk här i bloggen om ni mailar in det!

Glöm inte bort att det det snart är dax för Inlinkz att utse denna månadens vinnare av skiss-tolkningen där INKIDO står som sponsor! Kika in HÄR för att delta!

Lycka till med pysslandet och tack för att du besökte oss idag!
Kramar Lina

2 kommentarer:

  1. Jättehärlig LO! Trevligt med så mycket blommor och starka färger nu när vinterkylan biter igen :)
    S

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.