lördag 8 januari 2011

Websters Page och The Greeting Farm till en "nybakad" liten tjej..


Hej på er!
Hoppas att ni har suttit er till rätta för i dag blir det massor av bilder och text från mig!
En liten Noomi har kommit till världen och ska bli välkomnad med detta kort med papper från Websterspage. Jag har klippt ut delar ur lite olika papper, tror att det blev tre till slut, man kan hitta så mycket fina detaljer till både sina kort och Lo i Websters Pages papper och det blir nästan inget spill alls. Jag använder ju alla snygga utklippta detaljer, lite till detta kort och sen kommer fortsättningen på en Lo som ni får se en annan dag, resterande papper använder jag som bakgrund, fiffigt va? Nyckeln hon sitter på klippte jag ut ur detta papper.


Här kommer insidan med stämplar från VildaStamps (hörnet) och Reprint (den fina ramen) som finns i ett mycket användbart set, ett par av dom använde jag till min flask-tag som jag inspirerar med i Månadstävlingen vi har nu under Januari! Söta knapp-dekorationer från You Do med baby-tema så klart och så floss! Spellbinders hjälpte mig att göra en plats till en hälsning åt den lilla och med kortet följer ett visdomens ord "Live the life you imagined", man ser det på framsidan av kortet!


Här har jag veckat ett utav papprena och sytt på en bit spets, man ser också sömmen som går runt hela kortet. Eftersom kortet är väldigt 3D har jag gjort en cirkel i samma höjd som stämpelmotivet hamnade och limmat den under huvudet på The Greeting Farm flickan, (bra om det ska åka med "postis")!


Hoppas att ni vågar ta fram symaskinen och sy på era alster, om ni aldrig provat detta förut. Det går alldeles utmärkt, men jag är den första att erkänna att pulsen gick upp en smula när jag för första gången sydde med min nya maskin och det blev pappers ludd, ni vet, under till, där nålen åker ner!!! Problemet var dock lätt avhjälpt med en nål modell större att peta med, sen var det bara att gasa igen!


Jag färglägger med distresser och har lagt Stickles som ögonskugga, på klänningen och i blommorna.




En sista bild på You Do gunghästen som finns i förpackning med många andra sötnosar!
Ha nu en riktigt härlig Lördag och tack för titten!

Kram Lina

3 kommentarer:

  1. Kul att se ett kort som inte är så mycket baby gulli-gull även om det är till en nyfödd. 3D effekten är jätte cool! Du är så duktig på att färglägga och få till detaljer! Jag har ett tips till alla er som vill sy på era alster: försök att inte sätta dubbelhäftande tejp där ni tänkt sy, nålen blir kletig och träden slits lätt av, så blir det för mig i alla fall. Kram.

    SvaraRadera
  2. Super sött kort med mycket roliga detaljer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart vackert kort :)

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.