fredag 7 januari 2011

FFF HOS TGF

När det är fredag, är det Farm Fresh Friday hos the Greeting Farm. FFF är oftast lika med en skissdag, och denna har Mercy gjort.


Passa på att tolka den du med, för då har du chansen att vinna det underbara stämpelsetet Naughty or Nice från the Greeting Farm. Och den lilla Naughty-flickan är ju helt klart min favorit :-). Skicka bidragen till TGF-bloggen.

Här är min tolkning av utmaningen - som jag vänt på för att få det att funka som jag ville :-).


Jag valde att först färglägga den söta bruden och därefter välja färger på papperena. Ibland har man tur och hittar något i gömmorna och jag valde en spillbit av det härliga rosa papperet. Kugghjulsdekorationen i wellpapp är något jag stansade ut tidigare till ett projekt som inte blev av. Det vita papperet i botten är ett glitterpapper och för att blinga till det hela lite extra, har jag dekorerat kugghjulet med rhinestones och den vita ytan med guldstjärnor. Det är ju trots allt hennes bröllopsdag :-). 




För att förstärka känslan av bröllop, satte jag ett fint spetsband över hela papperet. Därefter har jag stansat ut frasen I do med en handstans.
I bilden nedan ser du hur bruden nästan svävar på kortet. Jag har limmat dit henne med limpistol och fäst henne enbart på kugghjulet.


Pyssliga kramar till er alla...

//Sari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.