söndag 21 augusti 2011

TIM HOLTZ - RICKETY HOUSE

Härlig söndag på er! Här i Göteborg skiner solen idag men det känns att det är höst i luften.

Idag har jag lekt med Tim Holtz stans Rickety House. Jag har stansat ut det i wellpapp två gånger för att få struktor åt olika håll och sedan ytterligare en gång i vanlig vit papp för att klippa ut fönsterkarmar. Bokstäverna är utstansade i wellpapp med Tim Holtz Vintage Market Alphabet.

Huset målade jag med Distress crackel paint -picket fence- och tak, fönsterkarmar och bokstäverna är infärgade med distress ink vintage photo. Sedan har jag klipp till gardiner i ett småmönstrat papper och gjort fönterrutor av overhead film. Pyntat med blommor från Storyteller och en nyckeknippa från Kort & Godt.

Ha det gott och nu skall jag gå ut och njuta det fina vädret.

Mim...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.