torsdag 11 augusti 2011

MISTA OCH MASKA MED TIM HOLTZ OCH PRIMA

Hej kära bloggbesökare!

Veckorna flyger och det gjorde semestern också tycker jag! Önskar att vi hade lika lång semester framför oss som nu ligger bakom, men sommaren har varit väldigt fin och varm.
Idag blir det en Lo ifrån mig med en gamal bild från -04 på vår första lilla son.

Jag har använt mig av Tim Holtz och Prima-masker och för att få till bakgrunden har jag gnuggat över Prima-masken med min blending tool och Black Soot och sedan mistat med Tattered Angel-mist i turkos över en Tim Holtz-mask. Jag drygade ut lite svart acrylfärg för att få den lite mer flytande och splattade den över min bakrund så att den blev lika fint prickig som fjärilen från You Do (närbild finns in under).

Tycker om att blanda röd, svart och turkos och har valt dekorationer där efter, blommor, fjärilar och stickles. Eftersom mitt hjärta tillhör alla mina fyra pojkar i familjen stansade jag ut ett Hjärta med en Biggiz dies "Heart and wings" och embossade med olika pulver...kronan blev lite extra glittrig med stickles.
Stamplarna jag använt kommer från Tim Holtz, Inkadinkado och You do.

Ramen runt bilden på John och mig gjorde jag med hjälp av utvalda delar ur olika stämplar från Tim Holtz och Inkadinkado. Det är ofta jag bara använder små delar av större stämplar, ett sätt att använda dina stämplar mer. Även om inte hela stämpeln passar för just det projekt du gör så kan en liten del av den sätta pricken över i:et!!
Må så gott!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.