onsdag 17 augusti 2011

LO med lite olika tekniker

Hejsan!

Nu är semestern över och vardagen börjar göra sig påmind. Det känns skönt att vara hemma och få sitta vid sitt vanliga pysselbord igen. :-) Idag vill jag visa en LO med lite olika favorittekniker. Tyvärr fungerade inte mitt bildbehandlingsprogram idag, så mitt snygga köksgolv visas också. :-)

Som bakgrund har jag tagit två mönstrade papper, stansat runt med MS scalloped punch. Därefter rivit lite på kanterna och sprayat dessa med vanligt vatten. Sedan kan man skrynkla och forma pappret som man vill ha det. När detta är klart torkar jag med en embossingfön. Kanterna blir stela och håller formen bra.


Den svarta fågeln är utstansad med TH die och sedan målad med svart cracklepaint . Chipboardburen har jag duttat med vintage photo.


Under den rivna kanten har jag stämplat denna ursnygga stämpeln och lackat lite med Glossy accent för en 3-d känsla. Glossy använder jag även när jag ska limma på dekorationer på mina LO:s.


Även denna chipboarddekorationen är målad med cracklepaint, men här valde jag vit.


Runt fotot har jag slipat med en sandpapperskloss för lite sliten look. Som fotomatta använde jag wellpapp.


Ha nu en riktig trevlig sensommar!

kram Teolinda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.