söndag 10 juli 2011

ASK MED STANSAR FRÅN TIM HOLTZ OCH SIZZIX

Hej! Hoppas ni har det bra där ute i sommaren.


Jag gillar som ni säkert förstått att göra askar och här har jag knåpat ihop en av vit cardstock och med mönsterpapper från BoBunny. Alla stansar jag använd kommer från Tim Holtz och jag ville ha stansen Steampunk på lockets kant så det fick bestämma storleken på asken till ca 14 x 14 cm.

Locket har jag dekorerat med GRATTIS från Vintage Market Alphabet som jag haft utee i bronze på detta underbara tjocka embossingpullver, kugghjul från Gadget Gears och blommor från Storyteller.

Kugghjulen är utstansade i vanlig vit 300 gr papper och sedan hade jag först utee bronze på, sedan Distress Powder -scattered straw-, ytterligare lite utee bronze och till sist lite svart utee. Många lager blev det men jag tycker effekten blev bra.

Mini Bird & Cage Set pryder också locket och på fågeln tog jag bara svart utee men inte över hela därför blev det en svartvit fågel.

Tag från Tiny Tabs & Tags med en stämpel från Vilda stamps infärgad och stämplad med Distress Ink -vintage photo-.



HA EN FORTSATT BRA SOMMAR ÖNSKAR --- Mim...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.