söndag 31 juli 2011

FALSK METALLTEKNIK - EN BOK / PÄRM TILL.....

Hej igen.
Här kommer nästa bok/pärm och den här var rent ut sagt skitkul att göra. Den har samma storlek som den förra eftersom ring binderna ligger i 2-pack. Efter att ha skurit till pappbitarna stansade jag ut Tim Holtz klocka i lite tjockare akvarellpapper och fäste på pappen.

hittade i mina gömmor lite bokstäver och fäste även dessa på pappen.....

och sedan lite punchinella på en kanten. Därefter fram med aluminiumtejp och satte över alltihop och tryckte till runt alla kanter och i hålen på punchinellan med ett rundat verktyg vid bokstäverna fick jag sätte småbitar för tejpen sprack på en del ställen.

under tejpen på ryggen hade jag punchinella och här hade jag satt fast ring bindern först, så klippte jag ut två omtag i grunge och satte om ryggen.


Även insidorna fick tejp och jag tog en bit punchinella och klippte i två delar, så fick det bli en slät yta mellan...........


På baksidan satte jag Tim Holtz kugghjul under tejpen. Men innan jag hade satt fast grungen på ryggen så målade jag alltihop med svart akrylfärg, torkade bort med en mjuk trasa, målade lite till, torkade igen och sedan var jag ganska nöjd.

och det här var som sagt gôr kul.... HA DET GOTT......

2 kommentarer:

Tack så mycket för din kommentar.