måndag 11 juli 2011

GLAD SOMMAR, små kort att ta med

Så här i grillfest-perioder kan det vara bra att ha med sej små, enkla och snabbgjorda kort ut till sommarstället. (Om man inte har med sej alla eller några pysselgrejer, såklart.) Korten är superenkla och supersnabba! Dom går att anpassa hur mycket som helst, man kan dekorera mer på, man kan anpassa färgerna på blommorna till värdparet, eller till gå-bort-presenten.







Detta kort är gjort med YouDo`s blommor blå och gula, perfekt till dom som har den lilla röda stugan med vita knutar, eller till båt-värdparet, eller varför inte till grannen som passat huset när ni varit borta? I mitten på blommorna har jag satt YouDo minibrads Sverige i blå respektive gul färg. "GLAD SOMMAR" är stämplat med bokstavsstämplarna från Artemio på vita remsor som jag klippt till lite i ändan och rundat till genom att dra med nageln lätt över, så den liksom krullar sej. Det ger en liten 3D-effekt.



Detta kort är lite mer "den vita stilen"... Om man har vänner som älskar den stilen är det här kortet perfekt. Det är lite sött, som den stilen ofta är, och lite "gammaldags" känsla. Här har jag använt en vit spets i sammet en liten bit upp på kortet och sedan har jag satt några vita blommor från YouDo (dessa ingår i en påse med Summer feeling) med rhinestones i mitten. Här har jag gjort likadana pappersremsor med texten "GLAD SOMMAR" på som det blå-gula kortet.



Med detta önskar jag er alla en skön sommar!
(missa inte Månadens tävling, som sträcker sej över juli och augusti!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.