torsdag 7 juli 2011

INKIDO FJÄRILAR PÅ SILLBURK!

Nu är vår semester runt knuten och det betyder också sommar uppehåll från förskola och dagis. Jag, precis som många andra tacksamma föräldrar som vill visa sin uppskattning brukar alltid ge fröknarna en liten present sista dagen och även i år blir det en altrad burk med något gott i från våran trädgård!

Receptet på vad som finns i burken sätter jag under bottnen i en dold flik som sitter fast med en glue-dot för att lätt kunna avlägsnas.

Jag har sparat en sillburk och dekorerat den sommrigt med papper från Inkido "Forever Summer". Små söta rosor i lila och spets som jag färgat med distressdyna Dusty Concord.
För att få burken extra feminin och romantisk har jag använt mycket halvpärlor , spets (diamantspets) och pearlmaker i tyllen. Eftersom det är fjäriltema som gäller så är det både utklippta och utstansade sådanna lite här och var...och så stickles på för att få dom att gnistra! En sagolikt vacker Martha Stewart stans använde jag till att få form på pappret som sitter runt min burk, just denna stans är väldigt användbar till mycket...t.ex när man som jag är galen att göra album! Här kan du se vad jag menar.

Här ser ni en närbild på locket, med sammetsspets från Inkido och en infärgad gardenia som blivit lila istället för rosa! Stansade ut en cirkel med spellbinders till ovansidan av locket.

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig torsdag och hoppas ni får njuta av fint väder!

Kramar Lina







3 kommentarer:

  1. Så jättefin! Det är nästan så att man vill tömma ur en sillburk för att få testa!

    mvh Git

    SvaraRadera
  2. Mycket tjusigt!! Vilken härlig kreativitet du har, hela burken är ju ett mästerverk!

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.