onsdag 15 februari 2012

SYKORT

Hoppas att alla hjärtans dag var mysig!
Nu ser jag fram emot våren... Det blir härligt med varma vårdagar och fåglarnas kvitter på morgonen! Härligt!

Idag tänkte jag visa ett kort till en arbetskamrat som fyllt 60 år. Hon handarbetar väldigt mycket, speciellt att sy. Bla gör hon väskor av tex kaffeförpackningar och chokladpapper... Väldigt snyggt och roligt! Så jag valde att göra ett kort med sytema.


Jag har använt ett stämpelmotiv som jag fått för länge sen av min snälla vän. Det motivet passade ju alldeles fantastiskt bra! Spetsen och knapparna är från min mormors syskrin. Tagen med "60" på har jag klippt till själv. Likadant med "ELISABETH"-skylten. Bokstavsstämplar och siffror från Artemio.


På fotot här över syns en dragkedja längst ner. Det är en stämpel som finns i ett set tillsammans med knappnålarna och lite annat från Notions Technique Tuseday Clear Stamps. Jag har använt en kantstans från Martha Stewart till "tårtpapper". Det går ju alldeles utmärkt att använda vanliga tårtpapper. Cirkeln och cirkeln med hål i är båda Spellbinders stansar.


På insidan av kortet har jag valt samma mönstrade papper, stämplar, spets och stansmallar som på framsidan för att få en helhet. Det turkos pappret är från My Minds Eye som tyvärr inte finns längre, men HÄR finns ett liknande. För att få en lite mer gammaldags "look" på kortet så har jag skrapat på mönsterpappers kanterna med en edge scraper. Jag har också "tonat" översta cirklarnas kanter med min Blending tool och skummgummi med Distress dyna Old Paper. Jag tyckte den färgen passade bra till spetsen.


Passa på att göra fynd hos Scrap och Hobby! Det är en bra REA på 30% (gäller ej nyheter!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.