onsdag 8 februari 2012

BLOMMA, SPETS och NYCKEL som dekoration hemma

Hejsan!

Ute är det snö och vintern har kommit, men snart är det alla hjärtans dag! Då tycker jag man kan visa alla man tycker om lite uppskattning, inte bara sin älskade! Den här buren tänker jag att tex en mamma eller mormor kanske, kan få...


Jag hittade buren på REA förra året, vid påsktid, i en blomsteraffär. Mossan är från min trädgård, där mossan härjar mer än gräset. Den tog jag in redan till jul och använde i en skedformad adventsjulstake. Mossan torkar när den varit inne ett tag, men som tur var passade den i skålen här. Hjärtat är av porslin, men Scrap och Hobby har fina i papp som man kan måla både gesso (fnns både svart- och vit-färgad) och vit crackle paint (Picket Fence) på! Man kan faktiskt välja att dekorera hjärtat också.


Jag dekorerde toppen på buren med en spets, en turkos stor blomma och en chipboard-nyckel. Man kan även använda en stans och grungepaper!

Lycka till med dina alla hjärtans dag-projekt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.