tisdag 7 februari 2012

Att förvandla med enkla medel

hej på er!
Idag tänkte jag tipsa lite om hur man kan förändra utseendet på saker med små medel.
Jag började med ett rosa album från det blå-gula varuhuset.


Jag har tänkt att använda albumet som samlingsplats för tidningsurklipp från inredningstidningar mm. En bok där jag ska klistra in allt som jag skulle vilja ha hemma hihi



Jag började med att klä hela boken med silkespapper från Tim Holtz. Jag rev små bitar av pappret och limmade fast med glue and seal som fungerar ungefär som master medium. Det fungerar som lim samtidigt som det blir en fin yta.

När limmet torkat målade jag över hela ytan med Gesso men det går lika bra med vit akrylfärg.
Det gick snabbt att genomföra de här stegen men jag gillar verkligen resultatet!
Nu ska jag bara fundera ut om jag ska dekorera den mer eller låta den vara så här.

/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.