torsdag 9 februari 2012

En snabb beskrivning och ett tips!!




Hej!
Idag visar jag lite kvickt hur man kan använda Cuttlebug-maskinen eller "Grodan" som den också kallas.

Jag är väldigt glad för den och den har ett ganska brett register trots att den är liten....perfekt att ta med sig på pysselträffar!!
Vad gäller plattor så behöver man i basen en A-platta, två B-plattor och en C-platta. För att kunna köra långa dies och inte behöva vända och valsa två gånger behöver man samma plattor men längre dimention.




Här visar jag två olika dies, en som är väldigt tunn och en tjock. Så grodans mun kan!! Det är mycket därför jag gillar den.





Om man använder Biggiz dies så behöver man en B-platta under och en B-platta över och så pappret du ska stansa ut så klart!




Tadaaaa, blommorna fint utstansade.




Om du väljer en tunn dies så är det dessa plattor som visas på bilden du ska använda. Tänk på att fråga när du köper dies om de funkar just i den maskin du har!





Här ser man hur jag placerar pappret som ska stansas för att bli en vacker fjäril.




Tänkte bara visa att en ganska platt och oansenlig fjäril kan piffas till och bli fin med hjälp av ett hålslag i olika storlekar och chalk.





Nu är den färdig att användas till något vintage projekt.



Hoppas ni får en toppen torsdag och kanske dammar av eller investerar i en stansmaskin.
Jag kan varmt rekommendera båda!!

Kram Lina

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.