fredag 18 november 2011

TVÅ STYCKEN JULKORT

Här är ett julkort med en härlig tag från Reprint. En bit wellpapp piggar upp och ger kortet karaktär. Jag har målat med snow cap acrylic paint på wellpappbitens sidor. En härlig gardenia, några rosenknoppar och pärlor på strå pryder kortet.


Och här är ett annat med en underbar flickstämpel. Papperena kommer från Inkido. Jag har använt mig av nya julpapper - som jag rivit upp från mitten ut till hörnena. Jag tycker mycket om den här tekniken, då det går att få fram motiven på ett fantastiskt sätt. Jag har använt penselskaft för att rulla ned de "uppfläkta" bitarna. Jag har rullat dem åt olika håll, för att få fram papperenas bästa sidor. För att hålla nere några av flärparna, har jag limmat fast dem med limpistolen. Några körsbärsblommor och rosenknoppar som en avslutande finish.
Därtill har jag stämplat upp uttrycket God Jul, klippt ut det och satt det på en av flärparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.