fredag 25 november 2011

ETT VITT SIDOFJÄDRINGSKORT

Jag blev eld och lågor när jag såg alla fina vita julkort på Scrap & Hobbys mara i lördags. Så mycket eld och lågor att jag också ville göra ett vitt julkort.

För att inte ta på mig för många uppgifter på en gång, tänkte jag förena det vita med gårdagens uppgift, nämligen att göra ett eller två nya specialvikta kort till kursen med samma tema :-).

Det här kortet kallas för Side Spring Card - och på svenska blir det väl ungefär sido-fjädringskort.


För visst fjädrar sidodelen, om jag bara tillåter den att göra det. Jag har limmat fast den så att det skall kunna vara någon slags styrsel i det hela. 

Jag har använt mig av vit wellpapp, vit mossgummi, (det kan hända att vi har något ark kvar... de finns ju i uppsjö av färger: blå, grön, orange, svart, vit m fl) Timpans alfabetsstansmall Typeset (som tyvärr är slut för tillfället)...., vit diamantspets, vita spiralblommor och vita halvpärlor. Och javisst ja, jag har ju också använt mig av Timpans Tattered Banners-stansmall för att få fram den fina vimpeln till uttrycket god jul.



Men är det någon som ser vad Tok-Fia gjort med bokstäverna? Jo, hon har ju vänt g:et åt fel håll... Ha ha ha... Så det kan gå :-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.