torsdag 3 november 2011

EN RESA MED BO BUNNY.....STJÄRNALBUM

Hej på er alla!
Nu närmar det sig mässan I Göteborg och jag ska snart sätta mig på tåget och fara ner för att vara med i Scrap&Hobbys fina monter! Jag längtar...och hoppas få se många många av er!!!

Idag ska ni få följa med mig på början av en resa....en album-resa närmre bestämt, i Bo Bunny anda. Jag har använt alldeles underbara papper fån "Et Cetera" serien och för att albumet ska bli klart så blev det en hel paperpack innehållande alfabet och annat. Inte svårt att slinka in på vintage med dessa papper!!

Det jag behövt att lägga till för att dekorera min framsida är vackra blommor från Papercraft Scandinavia/Inkido och Storyteller.

De stämplade hörnen kommer från ett set med Bo Bunny clearstamps, innehållande nyckel, klocka, visare, hörn och nyckelhål förstås! Spetsarna kommer från Inkido( den grönaktiga), Reprint (den vita och volangen), om jag inte minns fel!

Jag har tänkt att detta album ska handla om våran familj...alltifrån då min man och jag träffades och allt kul som hänt på vägen med våra fina små pojkar, äventyr, minnen, huset och annat smått och gott....helt enkelt ett minnes album om att livet är bra!!!

Jag valde att ta isär en av de fina guldskimmrande blommorna och satte den som pistill på min dragspelsblomma. Topparna på dragspelsblomman har jag spetsat till med lite pearlmaker. De söta krullade spröten är från Kort og Godt....passar bra på de flesta alster vågar jag mig på att säga!

Basen av vad som kommer bli ett stjärnalbum till sist är beige cardstock, distressad med Vintage Photo. Detta är alltså ett album ni kommer få följa under arbetets gång och jag hoppas ni ska tycka att det är roligt.

Vill ni se hur man gör ett stjärnalbum så hittar ni min tutorial här, det var mitt första men sedan dess har det blivit många. Här finns ett jul-stjärnalbum för alla julbilderna.
Albumet är inte så svårt att göra och blir väldigt stadiga och hållbara så att många kan bläddra i sidorna under många år utan att de går sönder. Jag använder limpistol eller självhäftande tejp när jag sätter samman sidorna. I uppbyggnadsfasen tar jag hjälp av klämmor för att se hur uppslagen kommer sitta i slutänden.

Lager på lager, det gillar jag och det blir massor för ögat att kunna titta på så att man inte ledsnar.!

Hoppas ni får en toppen dag och att vi ses på mässan i helgen!

Kramar och tack för idag från mig......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.