måndag 14 november 2011

MY MINDS EYE 12 DAYS OF CHRISTMAS JULPAPPER- TILL EN VANLIG LO

Hejsan!

My Minds Eye´s nya julpappers-serie 12 days of Christmas kan man använda till annat än jul! Det gillar jag! Det finns fram- och bak-sida, vilket gör användningsområdet större.

På denna LO med min dotter (för 11 år sedan...), där hon visar att även hennes docka Anna-Bella också kan dansa, har jag använt pappret ur serien som heter JOY, där ena sidan är prickig och andra är i gröna färger.



Jag har lite spillpapper på också, bla det svarta med stjärnor och det "oblekta" vita är fram och baksida på ett papper från setet Mischievous My Minds Eye Halloween. Sedan är det rosa cardstock och ett annat rosa med vit prickar. Dom hittade jag i min pappersinsamlingspåse jag har bredvid mej när jag skapar.
Jag har penslat på vit akrylfärg där fotona skulle sitta innan jag satte på både foton och pappersremsor.



Alfabetet jag har använt är från Tim Holtz Sizzix stansar och heter Chip Block.Jag har satt orden på olika höga 3D-kuddar för att få en mer levande sida. Jag sprayade med egengjord glimmermist. Det är DistressInk Worn Lipstick blandat med Perfect Pearl och vatten i en Minimister. Den fina nyckeln är en metalldekoration som jag vet finns i butiken. Ring om du är intresserad!



Rosorna har jag spridit ut på LO:n för att få ett lite mer, hur ska jag förklara... kanske lite mer "fartigt-" och "dansigt-" uttryck, samtidigt som det knyter ihop LO:n lite.



I högra hörnet har jag gjort en liten grupp av dekorationer; ett egenklippt hjärta ur ett papper från pappersinsamlingen, två rosor och likadana papper som under fotona. Vingarna är från mina gömmor, men Scrap o Hobby har några andra HÄR.


Hoppas din vecka kommer bli kreativ och inspirationsrik!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.