torsdag 17 november 2011

JULKORT MED ANNORLUNDA

Hej på er där ute i vintriga Sverige!

Här där vi bor börjar kylan göra sig påmind och med den så kommer julinspirationen...ialla fall till mig! Den borde infunnit sig mycket tidigare med tanke på att det är en diger hög med julkort som ska tillverkas.

Detta kort med papper från Bo Bunny med härligt glitter ska få fara ända till Australien är det tänkt och jag hoppas att mottagaren ska tycka om det. Jag klippte ut formen från en mall jag ritat på frihand genom att vika ett papper först en gång på mitten och sedan en gång till, ritade med blyerts på ett ungefär hur jag ville ha det och klippte sedan ut. Det blev lite "puttsning" innan jag var helt nöjd och så här blev resultatet.



Jag stansade ut släden ur ett av papprena och satte det i ern ram från Kort og Godt som precis som hela kortet är chalkat i kanterna med Vintage Photo. Blommor från Inkido( den lite grönaktiga) och härligt julröda från Story teller. De gråna bladen är från You Do och limmade i en båge för att skapa lite 3D effekt.


Tillsist klippte jag ut lite detaljer och Noelvimpeln ur ett av Bo Bunny-papperna och så lite juligt röd stickles som pricken över iet!



Hoppas ni blivit inspirerade att skapa lite juliga alster och varför inte vara med i vår månadstävling??


Gör ett bidrag vet ja!!


Lycka till!!


Kramar från mig......

1 kommentar:

  1. Underbart härligt kort Lina, roligt att göra ett unikt eget designat form/mönster ;-)
    Kramar

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.