onsdag 16 april 2014

Vårkort i ljusa färger

Hej.
 
Idag hade jag tänkt blogga ett vårkort som går i ljusa blå pasteller.
 
 
 
Så här blev det idag. det mönstrade pappret är från Inkido "Beautiful Memories" och har små förgätmigejer på som jag tycker är så söta. Pappret fick mig att tänka på min farmor och farfar som kom från Dalsland, vars lanskapsblomma är just förgätmigej.
 
 
Jag skar ut två stycken kortbaser på 15 gånger15 cm. En i vitt och en i blått. Jag skar av en trekant från vikningen till ett hörn på båda kortbaserna och tejpade sedan ihop dem så att "flärparna" gick omlott fram på kortet.
 

 
Sedan skar jag ut trekanter i vit och blå cardstock och i mönstrat papper. Alla kanterna chalkade jag i mörkbrunt och sedan tejpade jag fast dem på kortet.
 
Det mönstrade pappret som jag använt inne i kortet är baksidan av samma papper som jag använde tidigare.  
 
 
Jag har inte skrivit något i kortet utan min tanke var att jag skulle ha detta kort som ett bra att ha kort och skriva något i det när jag ska använda det.
 
Kortet är dekorerat med vita blommor som jag chalkat i samma mörkbruna som tidigare. Fjärilarna hittade jag i mina gömmor. I hörnena har jag använt lite Liquid pearl i vitt. För att ge kortet lite extra glimmer sprayade jag mist på det.
 
Hoppas ni fått lite inspiration av dagens kort.
 
Ha en bra dag, kramar Åsa
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.