måndag 21 april 2014

Ett grattis-kort..

Hej

Nu har jag gjort ett grattis-kort igen, men de är ju skojiga att göra och bra att ha.


Kunde inte låta bli den söta tåg-dieen från Marianne design. För att få 3-d-känslan på dien, så använde jag en embossing-matta efter att jag stansat ut tåget. Jag blev väldigt nöjd med hur tydlig embossingen blev. Tror att det är denna embossingmatta som jag använt, men dubbelkolla gärna med Nina innan du köper.



Det röda pappret kommer från Basic Grey. Det övriga mönsterpappren kommer från ett project life-kitet från Webster. Tåget är stansat ur ett litet kort. För att få diesen att ligga still på pappret, så tog jag lite Washi-tape och tejpade diesen i två hörnen. 


Grattis-stämpel är från Inkido.



Denna gången dekorerade jag insidan på kortet med en PL-kort. Bokstäverna kommer från samma kit som det röda pappret och stjärnan är stansad från samma papper som tåget.


Istället för att sätta en prick över i:et så satte jag en röd bling. Denna gången ville jag ha lite med djup i kortet.

Ha en bra dag
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.