onsdag 23 april 2014

Ett superenkelt födelsedagskort


Hej.


Idag tänkte jag visa ett födelsedagskort som är väldigt enkelt att göra. Först skar jag ut kortbasen i vanlig vit cardstock. Sedan knipsade jag av 2 hörnen, de mitt emot varandra med en hörnstans.  
Så här blev det.


Jag skar till en liten rektangel och embossade texten Happy Birthday i vitt
Till ballongerna har jag använt en die från Marianne Design och stansat två ballonger i mönstrade papper och en enfärgat.

Till insidan och baksidan har jag stansat ut fler ballong och satt fast.




För att få lite liv i ballongerna har jag målat dit lite vita detaljer med en vanlig gelpenna.



Det här kortet går verkligen supersnabbt att göra och det går nästan förnya i det oändliga.

Hopppas ni kan ta en paus från det fina vädret och pyssla lite en stund.


Ha en bra dag, kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.