torsdag 24 maj 2012

TJOHOO - MISTAD LAYOUT

Ja, jag är fortfarande tokförtjust i att spraya och mista. Den här layouten gjorde jag på träffen i Trollhättan. Milo och Anna Lilja anordnade den så fint, så fint :-).



Inför den här träffen hade jag bestämt mig för att resa lätt. Och ni vet säkert var det innebär att resa lätt till en pysselträff. Det är ju helt omöjligt. Men ok. Låt mig förklara vad jag menar. Jag tog med mig utstansade motiv, cirklar, uppstämplade motiv m m - istället för att bära på precis allt... inklusive big shot (stansmaskin) plus stansmallar. Jag bara orkar inte...

Och på så sätt fick jag även användning för sådant som jag preppat tidigare men inte använt. Och eftersom jag är en samlare av naturen, har jag ju svårt för att slänga sådant som jag tror mig kunna använda längre fram :-). Och det var riktigt kul att anta utmaningen... och klara den :).

Jag fick också användning för Timpans underbara fågelstämpel. Jag har inte riktigt vetat vad jag skall ha den till, men jag tycker att den gör sig här - på den sprayade bakgrunden :-).
Jag har också fått användning för både uppstämplade biljetter, en tag och en uppstämplad klocka som jag dekorerat med Rock Candy distress-lim.



Fotot har jag valt att göra svartvitt, även om det är bra fräsigt i färg...




Svartvita foton har alltid intresserat mig. Det var väl därför jag också valde att gå en fotokurs någon gång i 90-talets Borås.

Jag fick också användning för en metallhörnsdekoration på denna layout, vilket gläder mig. Jag är oftast en sån där hamster som sparar och sparar och inte riktigt "har råd" att använda sakerna... Otroligt dumt, givetvis...
Och här ser du också en utstansad cirkel med en vit tvåa på. Den - tillsammans med likadana cirklar med siffrona 1, 3 och 4 hade jag på mina adventsljus något år. Jag som inte kunde slänga dem, valde att spara på dem... Och ser man på... Jag fick ju faktiskt användning för den... Tillsammans med siffrorna 1 och 3, som jag stämplat med sifferstämplar från Technique Tuesday, fick jag ju fram hennes ålder :-).


De där bokstavsstickersena har gett mig en nytädning. Det fanns en tid när jag köpte stickers var jag än kom. Jag köpte och köpte. Och samlade på hög. Till slut blev jag så trött på en del av dem, så jag fick sälja bort dem. Men jag har givetvis behållt en hel del... När jag var på Uddevalla-träffen för någon vecka sedan, insåg jag det roliga med att använda bokstavsstickers, och sen dess har de verkligen kommit till användning :-).
Jag tror banne mig att det är dags att plocka fram ännu fler - så att jag inte bara kan använda mig av bokstavsstämplar för att göra egna bokstavsstickers...


Du ser också lite tissue tape (papperstejp) från Tim Holtz sticka fram här och där... Det tycker jag också mycket om att använda :-).

Jag har förresten sprayat med tre olika färger här... Någon slags gul, en orange och slutligen svart (black soot).


Och ni som kommer ihåg fina Fiina-layouten från förra veckan... kanske kan tänka er att den här passar fint tillsammans med den på en dubbellayout... Det var inget jag planerade från början, men det blev så ändå till slut...
De är ju systrar, de här flickorna - och det är väl klart att de skall vara tillsammans i pärmen :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.